Trinkelių klojimas Kaune

Trinkelių klojimo technologija

Jeigu svarstote įsirengti įvažiavimą į kiemą ar takelį sode, atkreipkite dėmesį į betonines grindinio trinkeles. Šis produktas puikiai vertinamas dėl savo ilgaamžiškumo, bei puikios išvaizdos. Šiuo metu gamintojai rinkoje siūlo įvairiausių spalvų, formų grindinio trinkeles, todėl galėsite lengvai priderinti prie namo fasado, ar susikurti unikalų takelį, įvažiavimą. Trinkelių klojimas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nesudėtingas uždavinys, tačiau sutikime, jog kiekvienas darbas reikalauja tam tikrų techninių žinių ir pasiruošimo. Šiame straipsnyje aptarsime trinkelių klojimo etapus.

Prieš pradedant trinkelių klojimo darbus, derėtų įvertinti aplinką, nuolydžius nustatyti aukščius, vietą, kur bus įrengiamos trinkelės. Jeigu reikės numatyti lietaus surinkimo trapus, jų įrengimo vietą, jog lyjant vanduo subėgtų į trapukus ir nepakenktų namo pamatams.

Trinkelių pagrindas

Vienas svarbiausių trinkelių klojimo etapų yra pagrindų paruošimas. Tinkamai įrengtas pagrindas garantas, jog trinkelės tarnaus ilgai. Prieš pradedant kasinėjimus numatomos apkrovos, taip pat įvertinamas gruntas, nuo to priklauso, kokio storio pagrindas bus įrenginėjamas. Esant molingam gruntui pagrindą tenka nukasti 50-60cm, jeigu priesmėlis užteks nukasti apytikriai 45cm. Nukasus augalinį sluoksnį, molį galime pradėti įrenginėti pagrindą:

  • Visų pirma rekomenduojama pirminį gruntą padengti smėliu 5-10cm ir jį sutankinti.
  • Sutankinus smėlį, pilamas kelinis žvyras, žvyro sluoksnis priklauso nuo apkrovų jeigu planuojama važinėti automobilių rekomenduojame pilti 35-40cm sluoksnį, ant vaikščiojamosios dalies pakanka 20-25cm. Šis sluoksnis prieš pilant skaldą, taip pat gerai sutankinamas.
  • Nepamirškime jog pasluoksnių storis priklauso nuo to kiek pirminiame etape nukasėme grunto todėl, įrengus storesni sluoksnį žvyro,smėlio mažiau paliksime vietos dolomitinei skaldai. Įrengus smelio žvyro pagrindą pilama dolomitinė skalda. Tai šiuo metu geriausia skalda rinkoje, naudojama įrenginėjant net automagistralių kelius. Šios skaldos pilame 10-15cm ant važiuojamosios dalies ir 5-7cm ant pėščiųjų takų. Viską gerai sutankiname su 400kg plokšte.
    Sutankinus dolomitinę skaldą, pilamas išlyginamasis atsijų sluoksnis arba cementinis skiedinys 3-4cm. Šis sluoksnis taip pat sutankinamas.
  • Sutankinus, trūkstamose vietose vėl užpilama atsijų, arba cementinio skiedinio, tuomet dedama metalinė plokštelė ir nuimamas perteklinis sluoksnis. Pagrindas paruoštas trinkelių klojimui. Per išlyginta grindinio sluoksnį vaikščioti negalima, net klojant trinkeles. Nors pagrindas ir paruoštas prieš pradedant kloti reikia sutikrinti namo kampus, jog būtų išlaikytas 90 laipsnių kampas. Klojiimas turėtų būti pradėtas nuo ilgiausios kraštinės.
  • Trinkelių įrėminimui važiuojamojoje dalyje dažniausiai naudojama ir betoninė bordiūrų eilė. Betoniniai bordiūrai leidžia įrėminti ir tvarkingai užbaigti kloti trinkeles šonuose, ties įvažiavimu įrengiami įvažiavimo bordiūrai. Taip pat naudojami ir plastikinai bordiūrai, tačiau juos rekomenduojama naudoti tik takeliams, kur apkrovos ženkliai mažesnės.

Trinkelių klojimo raštas

Tai ne tik vizualus, tačiau ir grindinio stabilumui įtakos turintis sprendimas. Siekiant jog trinkelės persirištų, būtų stabilios, o apkrovos persiduoti tolygiai, rekomenduojamas eglutės raštas. Žemiau pateiktoje nuotraukoje galite matyti galimus kitus klojimo raštus.

Trinkelių klojimo atmintinė

  • Dedant trinkeles ant cementinio skiedinio, jas reikia suvibruoti tą pačia dieną vibruojant vibroplokšte su guminiu padu
  • Dedant trinkeles jas imti iš skirtingų padėklų.
  • Baigus kloti trinkeles, tarpai užpildomi, granitinėmis atsijomis ir trinkelių paviršius sutankinamas vibroplokšte. Sutankintos trinkelės vėl užpilamos smėliu arba granitinėmis atsijomis.
  • Trinkelės tūrėtų būti įrengtos aukščiau už betoninius bordiūrus 1-2cm.
  • Siekiant sutaupyti trinkelių šonai, gali būti betonuojami.
Scroll to Top
Call Now Button